Amennyiben egy Páciens online vagy telefonon időpontot foglal az Újszeged Egészségközpontba bármely járóbeteg ellátás keretében igénybe vehető magánegészségügyi szolgáltatásra (a továbbiakban: egészségügyi szolgáltatás), tudomásul veszi, hogy a foglalással közte és az Újszeged Egészségközpontot üzemeltető cég (Várkonyi és Társa 2001 KFT. és a meghatározott cég(ek), továbbiakban: Szolgáltató) között létrejön egy szerződés, mely alapján a cég kötelezettsége a lefoglalt egészségügyi szolgáltatás teljesítése, a Páciens kötelezettsége az annak megfelelő szolgáltatási díj fizetése. A Páciens tudomásul veszi, hogy foglalásával a jelen szabályzatban meghatározott kötelezettségek terhelik.
1. REGISZTRÁCIÓ, ÉS ELLÁTÁS MENETE:
1.1. Telefonos időpont foglalás:
Telefonszámunkon diszpécserünk minden munkanapon 8.00-19.00 óra között áll a pácienseink rendelkezésére.
Központi telefonszámunk: +36 (30) 440 1161
1.2 Online időpont foglalás és ellátás:
1.2.1. Online időpontfoglalás során kiválasztja a szabad időpontok közül az Önnek megfelelőt, majd kitölti a bejelentkezéshez szükséges alábbi mezőket. A csillaggal jelöltek megadása és az adatvédelmi nyilatkozat és az ÁSZF elfogadása nélkül nem fogadja a rendszer a jelentkezést.
1.2.2. Az ellátásról kiadandó számla tartalmára vonatkozó adatokat is jelölje be igénye szerint. Amennyiben nem a saját nevére szeretné a számlát, kérjük pontosan rögzítse a kívánt adatokat.
1.2.3. Megerősítő e-mailt küldünk a sikeres foglalásról, mely a visszaigazoló dokumentum is egyben.
1.2.4. A megjegyzés rovatban jelezheti, ha nem szeretné átutalással teljesíteni a vizitdíjat, ez esetben az alábbiak nem vonatkoznak Önre.
1.2.5. Amennyiben az átutalás kényelmesebb Önnek, ezt jelezheti és a megadott e-mail címére továbbítunk egy számlaszámot és az igényelt ellátás díját, melyet kérjük utaljon át.
1.2.6. Ennek banki beérkezését követően véglegessé válik az időpontfoglalás. Ezt e-mailben megerősítjük, hogy a lefoglalt időpont Önnek is pontosan rendelkezésére álljon.
1.2.7. A banki utalás után maximum 5 munkanapon belül e-mailben elektronikus formában kap számlát a befizetett összegről.
1.2.8. Kérjük, hogy telefonon jelezze, ha valami miatt nem tud a viziten megjelenni, ha szükséges módosíthat az időponton a lent megtalálható időpontlemondási és -módosítási szabályzat alapján.
1.2.9. A vizitről kiállított ambuláns kezelőlap az ügyfélkapun való belépéssel letölthető, kinyomtatható, így biztosan csak Ön fér hozzá személyes egészségügyi adataihoz. Az egyéb dokumentáció (szakorvosi javaslatok kedvezményes gyógyszerírásra, adókedvezményhez, jogosítványhoz) is hasonlóan az ügyfélkapun keresztül letölthető, nyomtatható. Ezen ügyintézés lehetővé teszi, hogy a vizitidő csak az egészségügyi ellátását szolgálja, és a dokumentáció ne rabolja az idejét.
Amennyiben nem rendelkezik ügyfélkapu belépéssel, kérésre e-mailben elküldjük, vagy előzetes egyeztetés után az Egészségközpontban személyesen átvehetőek.
Fenti szabályok biztosítják az Ön biztonságos időpontfoglalását, a 2020. július 1-től bevezetett elektronikus számlázást, és az EESZT (Elektronikus Szolgáltatási Tér) segítségével az egészségügyi adatok zökkenőmentes kezelését. Elkerülhető a felesleges készpénzforgalom, ami előnyös a vírus terjedésének akadályozásában. Fontos azért is, hogy amennyiben mégsem tud a rendelésen megjelenni, értesíthessünk más pácienst, ezzel is csökkentve a várakozási időt.
1.2.10. Telefonos, távkonzultáció során szakorvosi tanácsadás történik, konkrét vizsgálat elvégzésére nem kerül sor. Fontos, hogy a távkonzultáció nem helyettesítheti a személyes orvos-beteg ellátást. A távkonzultáció során az orvos a páciens által átadott adatokra és információkra alapozva hozza meg javaslatát, ezért tehát nagyon fontos, hogy a konzultáló szakorvos a lehető legtöbb háttér információkat, beteg anamnézist megkapja még a konzultáció előtt. Amennyiben a konzultáció során az orvos szakmai megítélése szerint a vizsgálat személyes elvégzése nélkülözhetetlen, a beteg figyelmét felhívja erre. A telefonos-online konzultáció nem helyettesítheti teljesen a szakorvossal folytatott személyesen konzultációt és orvosi vizsgálatot, ezért nem tudunk teljes szakmai felelősséget vállalni. Továbbá nem az összes szakterület alkalmas online távkonzultációra. Kérjük ezügyben érdeklődjön a további információkról kollégáinktól!
2.) IDŐPONTLEMONDÁSI ÉS -MÓDOSÍTÁSI SZABÁLYZAT
2.1. A Páciens a lefoglalt időpontot a foglalás időpontját megelőzően 24 órán belül nem mondhatja le és nem módosíthatja, továbbá aki a foglalását követő 24 órán belülre kap időpontot, szintén nem jogosult lemondani, módosítani azt.
2.2. Az időpontfoglalás nagyon komoly felelősséggel jár. Abban az esetben, ha a Páciens bármely okból (ide nem értve igazolt betegséget, vagy más orvosi szakvélemény által megállapított indokot) a lefoglalt időpontot az azt megelőző 24 órán túl nem mondja le, és a lefoglalt időponton nem jelenik meg, köteles az Újszeged Egészségközpont részére a teljes vizit díját lemondás elmulasztási pótdíjként megtéríteni.
2.3. A 2.2. pontban meghatározott összeget a Páciensnek lehetősége van átutalással befizetni online ügyintézés felületünkön az "Azonnali átutalást intézek!" menüt választva az alábbi linken: https://www.
2.4. Amennyiben a Páciens ezen kötelezettségének nem tesz eleget tudomásul veszi, hogy az Újszeged Egészségközpontot üzemeltető cég jogi úton érvényesítheti a pótdíj megfizetésére irányuló követelését, melynek valamennyi járulékos költsége a Pácienst terheli. Továbbá a Páciens tudomásul veszi, hogy addig, ameddig a pótdíj megfizetésére irányuló kötelezettségét nem teljesíti, az Újszeged Egészségközpont nem biztosít számára új időpontfoglalási lehetőséget semmilyen magánegészségügyi szolgáltatásra.
3.) MEGÉRKEZÉS, VÁRAKOZÁS, KÉSÉS
3.1. A Szolgáltató abban az esetben vállalja, biztosítja a szolgáltatás, ellátás megbeszélt időpontban történő elvégzését, amennyiben:
3.2. Az időpontfoglalás során történő egyeztetés alapján a Szolgáltató feltételezi az adott szolgáltatás átlagos időszükségletét és az időpontot ennek megfelelően foglalja le annak érdekében, hogy a Páciensek várakozás nélkül kerüljenek az orvosi rendelőbe. Sajnos a pontos tervezés és előjegyzési gyakorlat mellett is lehetséges, hogy egyes rendeléseknél torlódás, csúszás alakul ki, hiszen előfordulhat, hogy egyes betegek ellátása szakmai okokból hosszabb ideig tart, mint a megadott tervezett, ilyenkor a rendelést az idő lejártával nem függesztjük fel.
4.) VIZSGÁLATI RÉSZVÉTEL
4.1. Az egészségügyi ellátás során a Páciens vállalja, hogy tájékoztatja a szakorvost, vagy a szolgáltatást nyújtó egészségügyi szakdolgozót minden olyan releváns adatról, információról, körülményről és tényről, amely a Páciens kórtörténet megismeréséhez szükséges. A Páciens vállalja, hogy nem titkolja el betegségét.
4.2. Az egészségügyi ellátást végző szakorvos, vagy a szolgáltatást nyújtó egészségügyi szakdolgozó – amennyiben szakmai kompetenciája és felkészültsége alapján erre jogosult – a hozzá forduló Pácienst a szakma szabályai szerint megvizsgálja és ellátja. Tárgyi, vagy személyi feltételek hiánya esetén a Szolgáltató a feltételekkel rendelkező egészségügyi szolgáltatóhoz irányíthatja a Pácienst.
5.) A SZOLGÁLTATÁSI DÍJ, FIZETÉS
5.1. A Páciens a Szolgáltató által végzett szolgáltatásokért díjfizetésre köteles. Az aktuális árlisták elérhetőek a Szolgáltató honlapján (https://www.diabetescentrumszeged.hu/araink), valamint a váróban is megtalálható. A Szolgáltató vállalja, hogy weboldalán, az árlistában bekövetkező esetleges változásokat azonnal módosítja, közzéteszi. A Szolgáltató által végzett szolgáltatások tárgyi adómentesek, azokat ÁFA nem terheli.
5.2. Fizetés, számlázás
5.2.1. Az ellátás költségét a Páciens a rendelő recepcióján fizetheti ki. Készpénzzel, illetve banki átutalással lehetséges fizetni.
5.2.2. A Páciensnek számla igényét a fizetés előtt, időben jeleznie kell kollégánknak. Az elektronikus számlát igény szerint a recepción állítjuk ki. Az elektronikus számla kiállítására a Páciens szóbeli jóváhagyása alapján kerülhet sor. Az elektronikus számla kiállítása esetén annak tárolását a Páciens vállalja. Távozást követően számlát nem áll módunkban kiállítani. Amennyiben a Páciens nem igényel számlát, nyugtát állítunk ki az adott összegről.
5.2.3. Egészségpénztári számlát is kérésre kiállítunk. Ebben az esetben Kollégánk el fogja kérni a tagi azonosítóját, amit a számlára ír. A Szolgáltató nem áll szerződésben Egészségpénztárakkal.
Kérjük a fentiek szíves tudomásul vételét és megértését!
Segítünk! Ha kérdése van további információk a GYIK oldalunkon: